Julkortsfabriken är igång!

Ja, nu börjar det bli dax att göra alla julkort, även om jag inte ska stå på någon julmarknad i år så hoppas jag sälja en del i allafall! Har tänkt handla på mig lite nya julstämplar i allafall, bla måste jag bara ha Forma Hantverks stämpel "får ej öppnas förrän 24 december" passar ju perfekt till julklappsadresserna! Sen tycker jag att stämpelbodens "nalle med snögubbe" är för söt, den är perfekt för mig, dvs enkel att måla =)


3i. Nalle med snögubbe                        Produktbild
Bilder lånade från Stämpelboden resp Forma Hantverk


För övrigt så söker Forma Hantverk fler medlemmar till sitt designteam, kanske skulle man ta och söka, har aldrig funderat så mycket på det där med DT och allt...men kanske man skulle prova =) 

Har även köpt en ny textstämpel från Inkido, tyckte den var superfin och rejäl! Den har jag haft på många av korten nedan, nyhetens behag vet ni =)

Julkortsfabriken fortsätter.....men kan inte BG:s julserie wassail komma snart!!!

På återseende!



Punchinella kommer nog finnas med på många julkort i år....



Förra årets BG papper Figgy pudding, en favorit, både denna och baksidan



Penny Black, igelkottarna är de bland få jag kan måla hyfsat i allafall =)
De har även glitter på luvorna, men det syns ju inte här =/



Detta skulle min syster gärna vilja få tror jag =) bara för att det är rosa!!



Ja, ni ser ju inte så mycke här, men det gör inget för det blev inte så bra ändå!
Ibland frågar jag Patrik va han tycker om en del kort, och senast så tyckte han att
på de där "dragkorten" ska det ju inte synas vad det är bakom innan man drar. Ok,
jag testade, och det blev sådär, fick ju lägga motiven så högt upp....men alltid kul att testa!



I lördags var vi på inflyttningsfest här ute på Hovshaga, då fick det bli en orkidé
med ett kort i, kortet var halvklart sen rottneträffen, så jag lade bara till texten
"Grattis till det nya hemme" som knappt syns här. Jag måste skaffa mig retro flower punchar,
man kan ju göra så mycket fina blommor, här stämpla jag en text om glädje, från forma hantverk
och embossade med koppar.



Kommentarer
Postat av: Lotta Smurfan

Hejsan !

Var det måntro du som satt bakom mig på rottneträffen ? jag satt vid 1a bordet till vänster direkt då man kom in i lokalen. Jag känner igen de korten du visar i inlägget under detta tror jag. Blev sååå förälskad i de där vattefallskorten =)

2008-10-27 @ 19:13:29
URL: http://smurfan73.blogg.se/andra/
Postat av: Linda

Åh...här var det produktivt ;)

Ursnygga kort!!! :)

2008-10-27 @ 19:32:28
URL: http://citronlimespyssel.blogspot.com
Postat av: Penni

Mycket snyggt! :) Bokstäverna i min blogg köpte jag på village :)

2008-10-28 @ 07:55:00
URL: http://penniscrap.blogg.se/
Postat av: stämpelboden

Stämpelbodens DT var här å spanade!

Kolla in vår inspirationsblogg om du vill veta vad vi spanar efter...

http://stampelbodens.blogg.se/

2008-10-29 @ 08:20:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0