Nu är jag här igen!

Ja, det blir långt mellan gångerna här inne ibland, det finns så mycket som ska göras just nu! Men idag tänkte jag i allafall visa mina första julgrupper jag gjort, lite tidigt, jag vet, men jag var så sugen. Jag tänkte ha dem själv här hemma. Båda är gjorda med svart, silver o vitt, i år tänkte jag inte byta till röda panellängder i köket utan behåller mina svarta. Cult design har jättefina julgrejer i sin nya julserie "discojul" jag har tänkt o köpa en sådan här bock, ljulyktan till changeljusplattan inhandlade jag i Linköping på Nordik, en jättefin möbel & inredningsbutik, önskar den fanns närmre växjö!


    
(bilder lånade från www.miasonline.se)

Blomarrangemangen blev så här.... allt pynt kommer från Blomsterlandet, de hade fått in jättemycket fint för oss som inte vill betala 3-400 för en färdig grupp =) Jag tyckte fåglarna var jättefina!

    

  

Jag har också hunnit med att gjuta gipshjärtan och stjärnor idag, vet inte riktigt vad jag ska ha alla till, men några ska jag spraylacka svarta och silvriga och fästa på krukan på de julgrupper som dessa ovan, i detta tänkte jag också fästa en tag där vi önskar GOD JUL. Vi får se hur projektet slutar =) kanske inte alls blir som jag tänkt mig! Så här ser de ut just nu i allafall. Jag har gjutit dem i isformar från IKEA, formarna är bara fyllda till en tredjedel, annars blir de på tok för höga. Man kan också lägga dessa lösa i julgrupper, fästa på julklappar mm. 

    

Nu ska jag prova en ny kortvikning som jag såg hos Helena & Micke på Landstoken i torsdags på deras julinspiration. Jag var där och demade embossing, så jag har några kort att visa här som jag visade där, de kommer i morgon kanske, så ta ett kik här igen =)

Trevlig kväll & helg, visst har det varit underbart väder idag =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0