Jul, jul och mer jul!

Ja, jul är kul, i allafall när det gäller att göra julkort! Just nu är jag inne i ett julkortsstim =) Men jag får ta paus i helgen då det bär av till Västervik för en liten shoppingtripp med mormor, mamma och syster, och för att fira fars dag! Min lilla famij, vad det är härligt att träffas!

Idag köpte jag jättefina julpapper hos Landstoken från SEI,

alpine frost (foil)sleigh ride (foil)dust of snow (glitter)

Bilder från www.shopsei.com

Dessa papper hamnar nog bland favoriterna i år, stilrena och med rätt röd kulör! Längtar efter att få sätta saxen i dem =)
Något jag inte kan förstå är de som gör julpapper i lime, turkost, ceriset och jag vet inte vad för färger.... urk!

Snart beger jag mig till Strömberghyttan IIttala fabriksbutik på tjejkväll! Ska bli trevlig, hoppas på trevliga erbjudanden!

Lite nya kort skulle jag ju visa oxå ju! Dessa knåpades häromkvällen. Tisse, jag kunde inte hålla fingrarna från din nya stämpel, lånade den lite ;) Den blev ju superfin, stämpeln jag pratar om är Forma Hantverks stämpel med jultext! Hoppas jag får låna fler gånger =)

Torrembossingdiesen med snöflingor kommer användas flitigt i jul =) Gillar även formatet 11x15 cm, ska bara hitta fina, billiga kuvert, sverigekuvert är ju ingen höjdare! 16x16 kuverten kostar ju bara 1 kr, men är jättefina. Har tyvärr inte hittat några liknande till bra pris i 11x15...någon som har ett hett tips?



Provade något nytt på detta kortet, att embossa rivna papperskanter, blev riktigt läckert, bara att chalka med embossingdyna och sen doppa i lite pulver på ett papper, ni ser en närbild nedan! (klickbar)









Nu är favoritpappret jag använt på kortet ovan slut, snyft! Tur att jag hittat nya favoriter hos SEI.

Ha en trevlig kväll, lämna gääärna en kommentar om du har vägarna förbi här =)



Kommentarer
Postat av: Hoppetossa

Stämpelbodens DT var här å spanade!

Kolla in vår inspirationsblogg om du vill veta vad vi spanar efter...

http://stampelbodens.blogg.se/

Kram Mariante





2008-11-06 @ 07:54:18
URL: http://hoppetossadesign.webblogg.se/
Postat av: yoli

vilka fantastiskt stilfulla och rena kort - fast ändå varma och ombonade...



Gillar ditt sätt att få liv i stämplarna med hjälp at embossing. Mycket smakfullt och härligt..



känns lixom unika i sitt uttryckssätt..



wow...

kram Yoli/yooRee

www.stampelbodens.blogg.se

2008-11-06 @ 12:54:35
URL: http://yolis.blogg.se/
Postat av: Annika/Stämpelboden

Hej där!

Vad kul att se hur fint du skapat med våra stämplar :). Otroligt fina kort du gjort.

2008-11-06 @ 13:54:40
Postat av: monica

kanonfint!!! tyvärr vet jag inte heller om några snygga kuvert i den storleken...

2008-11-08 @ 08:23:27
URL: http://leamon.blogg.se/
Postat av: Anneli

Vilka fina julkort du gjort! Härliga detaljer!

Tack för ljuvlig inspiration!

// Anneli

2008-11-09 @ 20:01:30
URL: http://anneli.segeson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0