Nytt kort, semester och smoothies!

Ja, äntligen är det semester! Såå skönt o bara ta det lugnt o njuta av ledigheten, i morse unna jag mig en härligt frukost bestående av hallonsmoothie och american pancakes med lönnsirap! Mums! Här kommer recepten på de båda, smoothien är improviserad av mig själv, pancakesen är från http://www.icakuriren.se/ På DUKA HOME hittade jag en form för pannkakor och ägg, formad som ett hjärta. Att det blev hjärtan var ju sött, men det bästa var att man fick pannkakorna lite högre än utan en form!

Smoothie (för 2 stora glas)

1,5 dl keso
1,5 dl arla vaniljyoghurt lättsockrad
1 dl mjölk
2,5 dl bär (gott är att blanda hallon och jordgubbar)
1 skvätt apelsinjuice (för sötans skull)

Kör i mixer till en härligt krämig konsistens

American pancakes (http://www.icakuriren.se/)

1 ägg

2 1/2 dl lättfil

2 1/2 dl vetemjöl

1 1/2 tsk bakpulver

1 tsk salt

1 tsk smält smör

smör till stekning


Tillbehör:

lönnsirap

färska bär eller frysta tinade

Vispa ihop ägg och lättfil och tillsätt mjöl, bakpulver, salt och smält smörunder omrörning till en slät smet. Smält lite smöri en stekpanna och klicka ut smet till cirka tre pannkakoråt gången. Stekdem gyllenbruna på båda sidor och servera med bär, lönnsirap och eventuellt lite extra smör.





Ett nytt kort har jag hunnit med oxå, ett beställningskort, har flera andra kort på gång, men de är än så länge halvfärdiga och kan nog inte visas förrän om ett bra tag ändå, med tanke på vilka som ska få dem! Boksäverna är utstansade med mitt nya CB Olivia-alfabet, gillar det, enkelt teckensnitt som passar det mesta!



Ha de gott!

M





Kommentarer
Postat av: Lyckoblomman

Vilken härlig frukost. Skulle gärna börjat min dag så också men jag jobbar ett par veckor till (tyvärr) innan min semester. Vilka fina kort du gör. Min header gjorde jag i PSP.



//Anna

2008-07-22 @ 07:45:45
URL: http://lyckoblomman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0