Riktig kortvecka!

Ja, i veckan har jag hunnit med att göra flera kort, samtidigt som jag sprungit och gluttat tv:n då & då, bygglov, semestersvenskar o sånt får man ju inte missa =) Man blir riktigt ressugen när man tittar på semestersvenskar, men nu får man väl lägga på pengar på huset ett tag framöver =) mycket som ska fixas! Jag har en IKEA-inköpslista som börjar bli ganska lång, och en inredningsprylar-inköpslista, och den är ännu längre. Där har jag skrivit upp små detaljer jag stött på här & var, så jag inte ska glömma det =) På lördag tänkte jag inhandla de blekrosa gracilis-mönstrade krukorna från Cult design, det lutar åt att det blir ljust ljust rosa som accentfärg i köket just nu. När jag läste nya Plaza inredning häromdagen blev jag dock sugen på o satsa på limegrönt, gör sig ju såå snyggt ihop med grått, vitt & svart. Men kommer jag inte tröttna på limegrönt fort?? Jo, jag tror det.... Dessa är nog mera jag tror jag....


        

Bilder från www.cultdesign.sewww.miasonline.se

Såå till veckans kort, vi börjar med ett rosa, det skulle vara väldigt mycket rosa på detta, syster som beställt såklart =)



Detta kortet gav mig vårkänslor....



Detta är numera favoritpappret till manliga kort, något som jag alltid har svårt att hitta!



Härliga vårfärger på detta papper, var det från Melissa Frances tror jag....



Ett härligt färgstarkt papper på detta kort, den tok-neon-cerisa punchinellan passade
oxå in riktigt bra, har alltd undrat vad jag skulle ha den till!



Skulle bli ett trädgårdsinspirerat kort, men ja, ja vet inte...  =)



Ett kort beställt av mina blivande kollegor, namn skulle skrivas på bägge sidor
inuti, därför satte jag "Lycka till" i mitten, tyckte nog allt att det blev lite coolt =)
Texten och swirlsen är gjort i Photoshop, tycker det är såå kul att leka
med olika brushes, men jag är fortfarande riktigt nybörjare på det =)





Jag borde inte sitta här, och heller inte vid scrapbordet, men vad finns det för bättre avkoppling
efter en arbetsdag =)

Trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja visst är de ursnygga de rosa grejorna i gracilis serien. Har handlat hem några och ska ha dem som accent till mitt svart vita här hemma.

kam

2009-01-29 @ 21:27:47
Postat av: Sara

Så du skriver ut text från Photoshop? Vad smart och SNYGGT! Men har du sticklat det efteråt, eller vad har du gjort? Det glittrar ju så fint!



Vad är det för blomma du har på "Gunilla-kortet"?



Kram Sara

2009-01-30 @ 10:54:12
Postat av: Malin

Hej Sara



Javisst vettu, med mitt favoritscript Scriptina, har du msn kan jag skicka över det till dig? Jag har dahl[email protected], det är ju himla smart, man blir ju inte lika begränsad med de textstämplar man har, jag fyller sen i texten med en penna från sakura (tror jag de heter, finns på panduro, denna är med bara glitter, är helt beroende av den =) Kan kolla exakt vad den heter. Blomman är såna "brushes" man kan ladda ner till photoshop, färdig mönster och swirls som man bara sätter dit, är väldigt nybörjare på det... har en sida man kan ladda ner ifrån o sen hur man lägger in dem, kan ju maila dem till dig om du vill.



Kram Malin

2009-01-30 @ 14:21:51
Postat av: Helena

Hej hej!



Korten du gjorde till Mona var fantastiskt snyggt. Hoppas kunna göra lite beställningar av dig framöver. Kram

2009-06-08 @ 10:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0