I'm back in business......

Ja.... det var ju faktiskt inte alls meningen att jag skulle vara borta så här länge från bloggen! Nu undrar ni säkert varför, och då kan jag avslöja att vi ska BYGGA HUS!! Ja, det är sant, för ca 1,5 månad sen fick vi reda på att vi fått en tomt på Östra Lugnet i Växjö. Detta var något vi inte alls räknat med utan mest ansökt om de 19 kvarvarande tomterna bara på skoj. Vi hade vant oss vid tanken att få överge Hovshaga för Teleborg när de nästa år släpper tomter där ute.... Tomten var perfekt i storlek, lite större än de minsta där ute, men ändå inte för stor och därmed oxå dyr! Sedan i somras hade vi varit och tittat på lite husvisningar bla på smålandsvillan. Vi började därför att kolla lite hus hos dem, men även lite andra husfabrikörer. Men efter lite velande fram och tillbaka föll vårt val på Villa Västervik från Smålandsvillan! Planlösningen och de långsmala fönstren var det som lockade mest! Smålandsvillan är snabba dem och nu är inflyttning spikat till 1 mars! Inte alls länge till vill säga! Så nu börjar de angenäma problem med att välja kakel & klinker, tapeter mm. Shit va kul!!

Ja, så det är detta som upptagit min tid senaste månaden, och fortfarande, men nu mest med inredningstidningar och husforum =)

Lite kort har jag hunnit med emellanåt, dock har det inte hunnits fota så mycket. I helgen var det höstens stora händelse i min scrapvärld! Träff i Rottne anordnat av Helena & Micke på Landstoken. Jag hade supertrevligt, och allt var välordnat som vanligt. Får passa på att tacka Helena & Micke och alla medhjälpare för en kanonhelg. Vilka bordsgrannar man får spelar också stor roll tycker jag, därför måste jag tacka Anne, Ingela, Monika och Katalin för riktigt trevligt sällskap! Kommer aldrig glömm "the magic numbers" 5,7,9 och 11!!

Produktiviteten brukar inte bli så hög på en träff, men i helgen lyckades jag skapligt tycker jag, gjorde 11 kort och 1 tändsticksask.

Här kommer lite smakprov från helgen, och även en bild på husmodellen ;)



Ett popup kort med fönster, snöbollar har jag lagt inuti, fernstansen är det premiär för, tror den kommer finnas på många
julkort i år =)



I helgen provade jag att göra ett "vattenfallkort" för första gången, kanonkul! Detta är dock inte riktigt klart längst ner ser jag nu =)




Tända ljus hör ju denna årstiden till, och en enkelt dekorerad tändsticksask gör varje pensionär glad =) själv använder jag gaständare =)



Detta kortet var till en utmaning, det skulle göras ett runt kort, och så här blev mitt, runt där fram.



Ytterligare ett vattenfallskort, till någon pappa! Det står 9 nov fars dag på de olika rutorna.



Detta papper är storfavorit i höst, ett så enkelt kort, men ändå helt OK tycker jag. Fyrkanten är för övrigt mitt nyaste inköp, spellbinders dies, sex stycken i olika storlekar, jätteanvändbara! Funkar i cuttlebugen!
 


Dessa färger är verkligen sommar, kortet gjordes till en utmaning där man skulle inspireras av en planch från Oriflame, jag inspirerades av färgerna som fanns i, turkost, ceriset och lime, därför fick det bli detta pappret.



Och.... så här ser huset ut =) fint va? Vårat hus blir helvitt, med svart dörr, svarta takpannor, aluzink rännor och plåtar, och UTAN spröjs =)

Trevlig kväll på er!

Hoppas det inte ska dröja innan jag är här igen =) måste få dit besöksräknaren på nytt oxå här, den försvann med den nya designen =(


Kommentarer
Postat av: Penni

Vad mycket fint du fick gjort på träffen i helgen! :)



/ en till hovshagabo :)

2008-10-22 @ 18:56:56
URL: http://penniscrap.blogg.se/
Postat av: monica

Mycket snyggt!!! Måste försöka få till ett vattenfallskort jag med, blev så sugen efter att ha tittat på ditt ;-)



Ha det gott!

Kram!

2008-10-26 @ 08:06:42
URL: http://leamon.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad mycket fint du fick gjort :)

Jag missade kurserna totalt...attans!



/ännu en hovshaga-bo (i 3½ veckor till)

2008-10-27 @ 19:35:14
URL: http://citronlimespyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0