Ett paket kommer lastat....

med massa julkort, tändsticksaskar, chokladaskar som jag gjort de senaste dagarna! Tur man jobbar på självaste DHL när massa beställningar ska hem till mamma. Men snart har jag bara mina egna julkort kvar, och de blir av enklare varianter i 10x15 med snöflingeembossing i cuttlebugen direkt på cardstocken.

I lördags drack vi glögg & julpysslade med goda vänner. 30 tomtar och änglar och 10 disktrasor lyste vita vid kvällens början men fick många olika färger till slut! Men kul hade vi, och årets 08-glögg med smak av blåbär var inte alls speciell, smaka mest som vanlig glögg!

Disktrasor var något som jag fastnade för att göra, så enkelt men så kul, kommer jag nog göra fler gånger, här ser ni ett smakprov



Disktrasor, textilfärg, stompfar och skumgummistämplar finns hos panduro. Jag provade även att stämpla med en vanlig stämpel och det gick, dock är det nog lättare om den är rätt så grov i bokstäverna, annars är det lätt att det blir färg där det inte ska va färg =)

Hoppas Panduro får in fler roliga skumgummistämplar så man kan göra detta fler gånger, en kul disktrasa har ju varenda människa glädje av =)

Det har även blivit ett par tändsticksaskar gjorda....





Gillar denna Inkido-stämpeln "Gnistrande vinterhälsningar" har använts flitigt på många kort i år.

Lite fler julkort har jag också att visa, börjar bli så många till antalet att jag inte orkar lägga upp alla här, men här kommer lite smakprov.









Ett paket med chokladkringlor blev så här efter ett tag......



Nu ska jag bläddra i tapetkataloger, snart dax att börja bestämma sig! I måndags blev tomten vår på riktigt, nu väntar vi bara på huset! Men det är snart bara 5 veckor till det kommer! I förra veckan hade vi byggsamråd med kommunen, och byggstartsmöte med vår byggledare. Vi har också valt klart kakel & klinker til badrummet, det slutade med vita blanka liggande plattor 25x33 cm och 30x30 cm plattor i svart skiffer på golvet, vi lät också golvplattorna gå upp bakom toalettstolen. Nu ska vi bara komma överens om färg på fogen också =) Hos bagaren och kocken såg jag idag att Tivoli audio släppte en ny PAL i krom, hade passat såå bra i köket =) I köket hade jag även velat ha denna mattan

                 Tivoli Audio PAL Krom
http://www.pappelina.com/                      www.bagarenochkocken.se


Vill du vinna en röd sådan matta? Gå då in på http://www.husmusen.blogg.se/ och var med i deras adventskalendertävling. Nyckelskåp måste vara rymliga så hela knippan får plats, vilket vårat inte är idag, jag får spunken på det varenda dag, därför har jag tittat runt lite efter något nytt snyggt, och hittade detta på http://www.mixin.se/ för 379 kr. Tror jag passar utmärkt om vi nu köper ett vitt swedese träd till hallen. Trädtemat kommer igen i mönstret.



http://www.mixin.se/

Funderar även på lite väggord, finns så mycket fint! Hade jag varit gift hade jag definitivt satt detta på dörren till tvättstugan. "when I said "I do" I did'nt mean the LAUNDRY!" tycker jag var klockrent! Vet att jag sett detta hos www.perlanliving.se men kan inte hitta det där längre.

Nu är det för sent att bläddra i tapetkatalogerna.... *gäsp*

Trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0